لیبل فرش | خصوصیات و ویژگی‌ها

 

 

  • مشخصات ذكر شده در ليبل فرش:

 نام کارخانه تولیدکننده و برند، مدل فرش، نوع الیاف مصرفی، ابعاد، تعداد رنگ، بارکد، جنس نخ، تراکم شانه و پود و گره در هر متر مربع، علائم استانداردهای مربوطه و غیره از مشخصاتی هستند كه می‌توانند در ليبل فرش ذكر شوند. برخي اطلاعات مانند روش شستشو و لكه‌زدايی نيز می‌توانند در همان ليبل يا ليبلی جداگانه بصورت اختياری ارائه شوند.

  • ابعاد مناسب ليبل فرش:

ابعاد ليبل فرش به نوع فرش و ابعاد آن بستگی دارد. ابعاد 20×29، 22×33، 24×33 ،22×45، 25×40، 27×25،  17×22، 15×20و 12×16 ابعاد استانداردی هستند كه معمولا برای ليبل انواع مختلف فرش استفاده می‌شود. البته امكان توليد و ارائه ليبل با ابعاد دلخواه مشتری نيز وجود دارد.

  • جنس ليبل مناسب فرش:

از آن‌جايی كه سطح پشتی فرش پرزدار و داراي اليافی زبر و خشن است، چسباندن ليبل روی آن كاری دشوار بوده و درنتيجه به چسبی بسيار قوی نياز است كه به مرور زمان از روی فرش جدا نشود. راه حل اين مسئله استفاده از ليبل حرارتی است كه دارای لايه‌ای از چسب بسيار قوی گرماذوب با فرمولاسيون ويژه می‌باشد.

جنس و ضخامت پارچه ليبل بايد به نحوی باشد كه پس از چسبانده شدن به دليل برجستگي‌های پشت فرش سطح آن دچار ناهمواری نشده و زيبايی آن حفظ شود. همچنين حرارت اتو و شستشو به ليبل و چاپ روی آن آسيب نزد.

ليبل‌های حرارتی توليدشده در مجموعه آريان‌تكس دارای ضخامت و جنس مناسب بوده و در برابر حرارت و شستشو مقاوم است و در گذر زمان از كيفيت آن كاسته نمی‌شود. علاوه بر آن، سطح روی ليبل‌ها قبل از چاپ با موادی با فرمولاسيون مخصوص پوشش‌دهی می‌شود كه موجب ايجاد سطحی سفيد و نرم شده درنتيجه طرح روی ليبل بسيار شفاف و با جزييات بالا چاپ می‌شود و زيبايی دوچندان به ليبل می‌بخشد.

 

  • طرح روی ليبل:

طرح روی ليبل بايد زيبا و متناسب با نوع فرش طراحی شود و در عين حال اطلاعات لازم را به نحوی ساده و باكيفيت به مشتری انتقال دهد. مجموعه آريان‌تكس با استفاده از كادری مجرب و خلاق و نرم‌افزارهای به‌روز در اين حوزه، به طراحی انواع ليبل فرش و تشك متناسب با نياز مشتری می‌پردازد.